Regulamin wydawania i korzystania z karnetów

§1 | Postanowienia ogólne

  1. Sprzedaż karnetów prowadzona jest na zasadach i warunkach określonych w niniejszym regulaminie.
  2. Przez dokonanie zakupu karnetu nabywca akceptuje zapisy regulaminu.
  3. Karnety sprzedawane są zgodnie z aktualną ofertą i cennikiem zawartym w pkt 1.2 Zarządzenia nr 2/2023.

§2 | Zasady sprzedaży

  1. Karnet można nabyć:
    – w kasach Ogrodu, dokonując płatności gotówką lub kartą płatniczą;
    – wysyłając zamówienie na adres: karnety@ob.pan.pl.
  1. Karnety sprzedawane są w wersji:
    – rocznej (ważny przez 1 rok od daty zakupu),
    – półrocznej (ważny przez 6 miesięcy od daty zakupu),
    – dla seniorów (wystawiany bezterminowo dla osób, które ukończyły 75 r.ż.).
  2. W ofercie są karnety normalne, ulgowe* oraz rodzinne**, dla Seniora (dotyczy osób powyżej 75 roku życia), dla dzieci do 100 cm wzrostu oraz parkingowe.
  3. Karnety są ważne w godzinach otwarcia Ogrodu dla zwiedzających wraz z dokumentem potwierdzającym tożsamość posiadacza karnetu.
  4. Karnety wydawane są w formie imiennej karty plastikowej.

§3 | Zasady wyrabiania karnetu

  1. Imienne karnety wystawiane są na podstawie złożonego czytelnie wypełnionego wniosku oraz po uiszczeniu opłaty.
  2. Wnioski na karnety dostępne są w kasach Ogrodu w godzinach jego otwarcia. Karnety są gotowe do odbioru w kasie Ogrodu w ciągu 5 dni roboczych od daty złożenia wniosku.
  3. Warunkiem odebrania karnetu jest okazanie dowodu zakupu – paragon.
  4. W przypadku utraty lub zagubienia karnetu należy powiadomić o tym fakcie Ogród i złożyć wniosek o wydanie duplikatu. Koszt jego wydania to 10 zł.

§4 | Korzystanie z karnetu

  1. Użytkownicy karnetów mogą przebywać w Ogrodzie dowolną liczbę razy w ciągu roku  w godzinach jego otwarcia, tj.
    styczeń, luty, listopad, grudzień 9.00 – 15.00
    marzec, październik 9.00 – 18.00
    kwiecień, wrzesień 9.00 – 19.00
    maj, czerwiec, lipiec, sierpień 9.00 – 20.00

Ogród jest zamknięty w 2023 roku: 1 listopada, 24 i 31 grudnia.

§5 | Zwroty

  1. Nabywcy nie przysługuje prawo do zwrotu karnetu ani kwoty za niewykorzystany karnet z przyczyn leżących po stronie nabywcy.
  2. Nabywca nie może sprzedawać ani udostępniać karnetu imiennego innym osobom pod groźbą utraty jego ważności.

§6 | Dane osobowe

  1. W związku z nabyciem i korzystaniem z karnetu Ogrodowi zostaną udostępnione dane osobowe nabywcy. Administratorem tych danych jest PAN Ogród Botaniczny – CZRB w Powsinie. Informacja o przetwarzaniu danych osobowych znajduje się TUTAJ
  2. Ogród będzie przetwarzał dane osobowe w następujących celach:
    – realizacja umowy zakupu karnetu,
    – ewentualnego dochodzenia roszczeń,
    – badania poziomu satysfakcji i analiz statystycznych,
    – prowadzenia działań o charakterze marketingowym.

§7 | Reklamacje

  1. Reklamacja powinna być złożona drogą e-mailową na adres: karnety@ob.pan.pl i powinna zawierać:
    – imię i nazwisko,
    – rodzaj karnetu oraz datę jego zakupu,
    – powód reklamacji,
    – datę okoliczności wymienionych w reklamacji,
    – adres do korespondencji, w tym e-mail.
  1. Ogród rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od daty jej złożenia. Odpowiedź wysyłana jest na adres podany w reklamacji.

§8 | Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w tym Kodeksu cywilnego.

* dla dzieci powyżej 100 cm wzrostu, dla osób powyżej 65 r.ż. lub posiadających legitymację szkolną, studencką lub dokument uprawniający do zniżki, np. zaświadczający o niepełnosprawności.
**dla rodziny składającej się z dwóch osób dorosłych i dzieci powyżej 100 cm wzrostu i do 18 lat