Regulamin wydawania i korzystania z karnetów
§1 | Postanowienia ogólne
- Sprzedaż karnetów prowadzona jest na zasadach i warunkach określonych w niniejszym regulaminie.
- Przez dokonanie zakupu karnetu nabywca akceptuje zapisy regulaminu.
- Karnety sprzedawane są zgodnie z aktualną ofertą i cennikiem zawartym w pkt 1.2 Zarządzenia nr 2/2023.
§2 | Zasady sprzedaży
- Karnet można nabyć:
– w kasach Ogrodu, dokonując płatności gotówką lub kartą płatniczą;
– wysyłając zamówienie na adres: karnety@ob.pan.pl.
- Karnety sprzedawane są w wersji:
– rocznej (ważny przez 1 rok od daty zakupu),
– półrocznej (ważny przez 6 miesięcy od daty zakupu),
– dla seniorów (wystawiany bezterminowo dla osób, które ukończyły 75 r.ż.). - W ofercie są karnety normalne, ulgowe* oraz rodzinne**, dla Seniora (dotyczy osób powyżej 75 roku życia), dla dzieci do 100 cm wzrostu oraz parkingowe.
- Karnety są ważne w godzinach otwarcia Ogrodu dla zwiedzających wraz z dokumentem potwierdzającym tożsamość posiadacza karnetu.
- Karnety wydawane są w formie imiennej karty plastikowej.
§3 | Zasady wyrabiania karnetu
- Imienne karnety wystawiane są na podstawie złożonego czytelnie wypełnionego wniosku oraz po uiszczeniu opłaty.
- Wnioski na karnety dostępne są w kasach Ogrodu w godzinach jego otwarcia. Karnety są gotowe do odbioru w kasie Ogrodu w ciągu 5 dni roboczych od daty złożenia wniosku.
- Warunkiem odebrania karnetu jest okazanie dowodu zakupu – paragon.
- W przypadku utraty lub zagubienia karnetu należy powiadomić o tym fakcie Ogród i złożyć wniosek o wydanie duplikatu. Koszt jego wydania to 10 zł.
§4 | Korzystanie z karnetu
- Użytkownicy karnetów mogą przebywać w Ogrodzie dowolną liczbę razy w ciągu roku w godzinach jego otwarcia, tj.
styczeń, luty, listopad, grudzień 9.00 – 15.00
marzec, październik 9.00 – 18.00
kwiecień, wrzesień 9.00 – 19.00
maj, czerwiec, lipiec, sierpień 9.00 – 20.00
Ogród jest zamknięty w 2023 roku: 1 listopada, 24 i 31 grudnia.
§5 | Zwroty
- Nabywcy nie przysługuje prawo do zwrotu karnetu ani kwoty za niewykorzystany karnet z przyczyn leżących po stronie nabywcy.
- Nabywca nie może sprzedawać ani udostępniać karnetu imiennego innym osobom pod groźbą utraty jego ważności.
§6 | Dane osobowe
- W związku z nabyciem i korzystaniem z karnetu Ogrodowi zostaną udostępnione dane osobowe nabywcy. Administratorem tych danych jest PAN Ogród Botaniczny – CZRB w Powsinie. Informacja o przetwarzaniu danych osobowych znajduje się TUTAJ
- Ogród będzie przetwarzał dane osobowe w następujących celach:
– realizacja umowy zakupu karnetu,
– ewentualnego dochodzenia roszczeń,
– badania poziomu satysfakcji i analiz statystycznych,
– prowadzenia działań o charakterze marketingowym.
§7 | Reklamacje
- Reklamacja powinna być złożona drogą e-mailową na adres: karnety@ob.pan.pl i powinna zawierać:
– imię i nazwisko,
– rodzaj karnetu oraz datę jego zakupu,
– powód reklamacji,
– datę okoliczności wymienionych w reklamacji,
– adres do korespondencji, w tym e-mail.
- Ogród rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od daty jej złożenia. Odpowiedź wysyłana jest na adres podany w reklamacji.
§8 | Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w tym Kodeksu cywilnego.
* dla dzieci powyżej 100 cm wzrostu, dla osób powyżej 65 r.ż. lub posiadających legitymację szkolną, studencką lub dokument uprawniający do zniżki, np. zaświadczający o niepełnosprawności.
**dla rodziny składającej się z dwóch osób dorosłych i dzieci powyżej 100 cm wzrostu i do 18 lat